האם כדאי לך להיות עורך דין לענייני רשלנות רפואית?

תוכן עניינים

אם אתה נמצא היום בנקודה הזאת בחיים שבה אתה מנסה לבחור מקצוע, ברור מדוע אתה נרגש. מדובר על אחת ההחלטה הכי חשובות שאדם יכול לקבל בחייו ולכן אפשר להבין למה אתה מנסה לבדוק כמה שיותר אפשרויות. אם צדק זה משהו חשוב בעיניך ואם תמיד רצית להילחם למען מי שפגעו בו, אין ספק בכלל שמתאים לך להיות עורך דין. מה שכן, חשוב שתדע שאם בעבר מספיק היה להחליט שאתה רוצה להיות עו"ד, הרי שהיום זה לא בדיוק כך. היום כל עו"ד צריך לבחור את תחום ההתמחות שלו ולא מדובר על בחירה פשוטה. יש הרבה אופציות שונות ולכן עולה השאלה: איזה תחום יכול לעניין אותך יותר? אם ברור לך שנדל"ן וחוזים לא באמת מדברים אליך ואם אתה מחפש משהו יותר אנושי, בהחלט יכול להיות שהעתיד שלך הוא להיות עורך דין רשלנות רפואית.

רופא

מה עושים אנשי מקצוע בתחום הזה?

מי שבוחר להיות עורך דין לענייני רשלנות רפואית בסופו של דבר, אחרי שנים של קריירה, מבין לא רק במשפט אלא גם בעולם הרפואה. העניין הוא שבשנים האחרונות מוגשות בישראל אינספור תביעות בגין רשלנות רפואית, שכן גם הרופאים הם בני אדם שעלולים לעשות טעויות. באופן כללי ניתן לומר שבתור עו"ד רשלנות רפואית הלקוחות יפנו אליך אחרי שהם נפגעו מרופא בסיטואציה כזו או אחרת. זה יכול להיות מקרה שבו הרופא לא זיהה נכון את המחלה של המטופל שלו, מקרה שבו הרופא נתן מינון לא נכון של תרופה למטופל או אפילו מקרה שבו רופא התרשל בחדר הניתוח. מה שמשותף לכל המקרים הללו הוא שעוה"ד צריך לחקור אותם, לקבל את כל הנתונים ולנסות להבין האם אכן יש עילה לתביעה. לרוב עורכי דין שעובדים בתחום הרשלנות הרפואית פונים לרופאים מומחים, מציגים להם את הנתונים ומנסים להבין מה הם, בתור רופאים מומחים, היו עושים. כך ניתן להבין מה היה עושה "רופא סביר" באותה סיטואציה שבה הרופא המתרשל טעה.

איפה כדאי לך להתמחות?

מעבר לכך שלא פשוט לבחור איפה ללמוד משפטים בימינו, צריך גם להחליט איפה כדאי יהיה לעשות את ההתמחות. מה שבטוח זה שאם אתה רוצה להיות עורך דין רשלנות רפואית כדאי לך לפנות רק אל משרד מקצועי שעוסק בתחום הזה מזה שנים. הניסיון של עורכי הדין שעוסקים בענף הזה לא מהיום הוא משהו יקר ערך שממנו תוכל ללמוד רבות. בסופו של דבר בהחלט תוכל להחליט שאתה רוצה להקים משרד עצמאי ולתת שירות אישי ופרטי ללקוחות, אך עד אז הדרך עוד ארוכה. אתה יכול להיות בטוח שלהיות עורך דין עם התמחות ברשלנות רפואית זה לעבוד במקצוע שיש בו שליחות ולכן זה מומלץ בחום.

מעוניינים לשמוע על רשלנות רפואית בהריון לחצו כאן

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
רשלנות רפואית בהיריון

אם יש מצב מרגש ותקופה מיוחדת בחייהן של נשים רבות זה השלב שבו הן מחליטות להיכנס להיריון. מדובר על תקופה עם הרבה ציפיות והתרגשות אך