תצהיר ידוע בציבור – למה צריך נוטריון

תוכן עניינים

הגדרה של בני זוג, בתור יודעים בציבור מאפשרת לאותם בני זוג להחיל את הזכויות ואת החובות שלם בדיוק כמו בני זוג נשואים, מקרה זה של הצהרת ידועים בציבור נפוץ בעיקר בקרב בני זוג אשר אינם יכולים להינשא על פי חוקי המדינה, בין אם זה החוק הדתי, או חוקי הדין האחרים אשר אינם מאפשרים זאת.

בית דין

מקרים בהם זוגות אינם יכולים להינשא לפי חוקי המדינה :

  • מי שיהדותם מוטלת בספק.
  • זוגות אשר מעורבים מבחינה דתית (כלומר לא מאותה הדת).
  • זוגות חד מיניים.
  • פסולי חיתון – אלו מי שבית הדין הרבני קבע שאינם יכולים להינשא מכמה סיבות :
    ממזרות, נישואין של כהן עם מישהי גרושה, נשים אסורות (כלומר נשים אשר בגדו בבעלן, בית הדין יחייב אישה כזאת להתגרש מבעלה, יחד עם זאת יאסור עליה להתחתן עם הגבר איתו בגדה בבעלה).

מכיוון ובישראל אין עדיין אפשרות לבצע נישואין אזרחיים, יש שני חלופות לנישואין הדתיים :

  1. ידועים בציבור – כאן מוכרים הזוגות ככאלו אשר חיים יחד וללא נישואין ומקנה להם מהזכויות בדיוק כמו זוג נשוי.
  2. רישום במשרד אוכלוסין כזוג נשוי – לצורך כך על הזוג להינשא מחוץ למדינת ישראל, להגיע כזוג נשוי ואז הם מוכרים במשרד האוכלוסין כנשואים.

ידועים בציבור והחקיקה בישראל

במדינת ישראל עדיין לא הוסדרה חקיקה של ידועים בציבור, אך למרות זאת מעמדם של אותם אלו אשר פועלים להיות מוכרים וידועים בציבור הולך ומשתווה יותר ויותר לאלו של הזוגות הנשואים.

עם זאת ולמרות השיפור הרב שחל עם השנים, מעמדם של אלו הרשומים כידועים בציבור לא שווה לשל הנשואים הן מבחינת הזכויות והחובות גם יחד.

אם אתם רוצים להיות ידועים בציבור, יש לדאוג לתעודות המאשרות הזאת, כגון רישום תעודות זוגיות אשר מומלץ שתהיה חתומה בידי עורך דין נוטריון אשר מומחה בתחום הרישום של ידועים בציבור.

  • הערה חשובה לגבי זוגות שנשאו בנישואים אזרחיים מחוץ למדינה ישראל : הנכם זכאים להירשם כנשואים במרשם האוכלוסין ואינכם נחשבים לידועים בציבור, מכאן כי באופן ישיר חלים עליכם הזכויות והחובות בדיוק כמו זוגות שנישאו לפי דין בתוך מדינת ישראל.

המעמד של ידועים בציבור

כמו שכבר צוין לעיל, כי עדיין לא הוסדר נושא החקיקה בתחום הידועים בציבור, ניתן לראות באופן מובהק כי הפסיקה מאפשרת לבני זוג אשר מוגדרים כידועים בציבור ליהנות מהזכויות כמו של זוגות נשואים.

מהם נדרש מבני זוג בכדי להיות ידועים בציבור :

  • חיים משותפים : על בני הזוג להוכיח כי הם חיים יחד, לפחות מספר חודשים, מנהלים חיים משותפים ואפילו חשבון בנק משותף.
  • קשר זוגי : יחסי אישיות ונאמנות הדדית הקיימים בין בני הזוג.

בכל אלו, התנאי הבסיסי והקובע ביותר של הכרת בני זוג כ"ידועים בציבור" הוא מגורים משותפים וניהול משק בית משותף.

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
האם ניתן לתבוע גירושין עקב בגידה

אין ספק שאחת מהסיטואציות המורכבות ביותר שאיתן אדם יכול להתמודד בחייו היא בגידה. לכן ברור מדוע, אם גם בכם בגד בן הזוג, אתם תוהים מה

איך להתגרש בשלום

החלטתם להתגרש? המדריך הבא הוא בדיוק בשבילכם. במדריך נציג לכם את הדרכים הטובות ביותר לצורך תהליך גירושין אשר יסתיים לשביעות רצונם של שני הצדדים ובדרכי

מזונות אישה וילדים

 עוד בכתובה הניתנת בחופה, מופיעה החובה של הבעל לפרנס את אשתו ובשמה, חובת מזונות אישה.  חובת מזונות הינם תשלום חודשי, אותם מחויב אדם לשלם לאשתו