זכאות להחזר מס בגין סיום לימוד תואר

תוכן עניינים

אז אחרי שלמדתם לתואר אקדמי במוסד להשכלה גבוהה במשך שלוש שנים ואפילו יותר, כדאי לדעת שמדינת ישראל מעניקה החזרי מס לבוגרי לימודים אקדמיים ממוסדות השכלה מוכרים בישראל כחלק ממדיניותה לעודד אזרחים לרכוש השכלה גבוהה. ערכה השנתי של נקודת זיכוי הוא 2,628 ש"ח וערכה החודשי עומד על 219 ש"ח נכון לשנת 2020.

מי זכאי להטבה?

תושב ישראל, שסיים את לימודיו האקדמיים, לתואר ראשון, בין השנים 2007-2013 יהיה זכאי לתוספת של נקודת זיכוי אחת, בשנת המס שלאחר שנת המס בה הוא סיים את לימודיו, ולמשך מספר השנים לימודיו האקדמיים ועד למקסימום של שלוש שנות מס.

תושב ישראל, שסיים את לימודיו האקדמיים, לתואר ראשון, בין השניים 2014-2022 יהיה זכאי לתוספת של נקודת זיכוי אחת, כך שצומצמה הזכות ביחס לשנים הקודמות. יחד עם זאת, יוכל העובד לבחור אם להשתמש בשירות החזר מס הכנסה באינטרנט בשנת המס שלאחר סיום הלימודים, או בשנה שלאחר מכן.

לימודים אקדמאים בהם נדרשת התמחות:

בלימודים אקדמיים שלאחריהם נדרשת התמחות כדי לעסוק במקצוע (למשל, עריכת דין), יוכל העובד לבחור מתי להשתמש בזכותו לנקודת זיכוי: בשנת המס שלאחר הלימודים האקדמיים או בשנת המס שלאחר סיום שנת התמחותו. כל זאת בכפוף לכך ששנת ההתמחות תחל בשנת המס שלאחר השנה בה סיים את הלימודים האקדמאיים.

עובדים רבים מעדיפים לנצל את נקודות הזיכוי בשנת המס שלאחר תקופת ההתמחות, מכיוון ששכרם ברוב המקרים עולה ובכך הם יכולים לנצל את נקודות הזיכוי במלואה. תושב ישראלי, זכאי ל- 2.25 נקודות זכות מעצם היותו תושב ישראלי וללא קשר ללימודים אקדמיים.

זכאות להחזר מס בגין סיום לימודי תואר שני:

תושב ישראל שזכאי לתואר שני ממוסד השכלה גבוהה מוכר בישראל משנת 2005 – 2013, זכאי לחצי נקודת זיכוי בשנת המס שלאחר שנת המס שבה סיים את לימודיו האקדמיים. בדומה לתואר הראשון, יוכל הבוגר לקבל את החזר המס כמספר שנות לימודיו לתואר השני ועד למקסימום של שתי שנות מס.

תושב ישראל שסיים את לימודיו האקדמיים לתואר שני כאמור, בשנים 2014 – 2018, יהיה זכאי אף הוא לחצי נקודת זיכוי, ויוכל לבחור מתי להשתמש בה, בשנת המס שלאחר סיום התואר או בשנת המס שלאחריה.

עוד דברים שחשוב לדעת:

ראשית, כדאי לדעת שניתן לקבל החזרי מס רטרואקטיבית ועד 6 שנות מס אחורה, כך שגם אם שילמתם מס יתר, ניתן לעיתים לקבלו בחזרה. עליכם להשיג את התעודות שמעידות על סיום הלימודים וזכאות לתואר כאמור.

ניתן לקבל את ההטבה בנקודות הזיכוי בגין תואר ראשון אחד או תואר שני אחד בלבד, כלומר אדם שסיים תואר ראשון במקצוע מסוים ולאחר מכן סיים תואר ראשון נוסף במקצוע אחר – יוכל לקבל את ההטבה פעם אחת בלבד. אולם אם אדם סיים תואר ראשון ולאחר מכן תואר שני, יוכל לקבל, לשלב ולצבור את נקודות הזיכוי כאמור מעלה.

לסיכום, אם סיימתם תואר אקדמי במוסד להשכלה גבוהה מוכר בישראל – רשויות המס מעניקות הטבות מס משמעותיות שאותן ניתן לנצל באופן שונה ולפי צורך סובייקטיבי. לבדיקה מקצועית: https://taxes-refund.co.il.

עורכת דין משלבת ידיים
כאן בשבילכם לכל שאלה​

מוזמנים לשאול וליצור קשר בחינם בכל נושא שעולה לכם לראש.
אחזור אליכם בהקדם עם תשובה ברורה ומפורטת.

מאמרים נוספים
החזר מס לפושט רגל – הכר את החוק

הליך פשיטת רגל עבר שינויים מרחיקי לכת בשנים האחרונות וכעת הוא נקרא "הליך חדלות פירעון". בניגוד לגישה הדומיננטית ששלטה בתחום בעבר, כיום המדינה משקיעה מאמצים

איך לדעת האם אתם זכאים לפריסת שבח?

עסקאות הנדל"ן הפכו בשנים האחרונות לעסקאות חמות ומשתלמות מאוד, במיוחד כאשר מדובר בנכס שערכו הריאלי עלה בצורה משמעותית. יחד עם זאת, בתהליך מכירת הדירה חשוב